Handen uit de mouwen
Mijn werkwijze kenmerkt zich door het snel toewerken naar tastbare oplossingen. Géén uitgebreide rapporten en voorgeschreven stappenplannen, maar vertrekken vanuit wat er is en wat er nodig is. Daarbij maak ik waar relevant gebruik van een groot pallet aan creatieve werkvormen en bewezen modellen.
Brandguide
De Brandguide beschrijft op een compacte manier de gewenste positionering die je als bedrijf/merk wilt innemen en geeft richting aan het gedrag en de vernieuwingen die nodig zijn om daar te komen. In dit model is de maatschappelijke betekenis van het bedrijf een integraal onderdeel.
Het is al mogelijk om in één werksessie een eerste versie van een Brandguide in te vullen. Deze dient dan als prototype voor het vervolg waarin het stap voor stap wordt aangescherpt. Wil je zelf alvast aan de slag? Download dan hier een template met uitleg: Brandguide_This Is Why_Aan de slag.
SDG Kompas
De Sustainable Development Goals van de Verenigde Naties vormen een collectieve en samenhangende agenda voor een samenleving die zorgt voor welzijn voor alle mensen binnen de grenzen van onze aarde. De doelen zijn tot 2030 vastgesteld en worden door steeds meer partijen omarmd.
Met het SDG Kompas bepalen we op welke doelen je als bedrijf vooral kunt (en wilt) bijdragen. Eerst kijken we hoe het nu zit met je positieve én negatieve impact als bedrijf om vervolgens te bepalen hoe je zou willen dat die impact is. Dat is de input voor je strategie.
Impact strategieën
Het model met impact strategieën geeft nog meer grip op waar je als bedrijf je maatschappelijke impact kunt zoeken. Zowel de eigen bedrijfsvoering als je rol terug én vooruit in de keten komt aan bod.
De verschillende strategieën zijn in de MIM ook voorgelegd aan het Nederlands publiek, inclusief een aantal communicatie strategieën. Alle ingrediënten samen maken het leggen van de puzzel steeds makkelijker.